23 maja 2008

Astro Pop

No i mamy kolejną układankę od Glu Mobile, która przy odrobinie dobrej woli ze strony producenta mogłaby być naprawdę niezłą grą.

Fabuła toczy się wokół jakiejś misji w kosmosie, zatem musimy wybrać pojazd. Do wyboru są trzy, lecz na początek mamy dostępny tylko jeden. Następnie ukazuje się plansza - jakby tetris, lecz nie do końca.

Z góry ekranu pojawiają się ciągi różnokolorowych bloków. Naszym zadaniem jest pobrać na statek kosmiczny bloczki tak, by potem je dorzucić do skupisk o tych samych kolorach. Należy pobrane prostokąty wystrzelić po prostu tak, by się stykały z takimi samymi. Aby bloczki zniknęły z ekranu, muszą się zderzyć co najmniej cztery.

I tak zasuwamy od lewej do prawej, w dość toporny sposób, sterowanie mogłoby być bardziej dynamiczne. Z czasem pojawiają się pomagajki-przeszkadzajki, np. bloczki wybuchowe, które zabiorą prócz naszych czterech kilka sąsiadujących, lub bloczki pochorowane, które zarażają wszystkie w pobliżu. Gra nabiera dynamiki, lecz sterowanie psuje trochę zabawę, po prostu uderzamy po klawiszach lewo-prawo coraz bardziej panikując, że się nie uda.


Na każdej z plansz musimy zdjąć wymaganą liczbę bloczków. Np. 100. Po prawej stronie ekranu jest pasek informujący jak daleko jesteśmy.

Gra niestety się szybko nudzi, same bonusowe plansze to za mało by przyciągnąć uwagę Gracza na dłużej. Brakuje też dodatkowej fabuły pomiędzy kolejnymi poziomami, przydała by się jakaś historia dzięki której Gracz dowiedziałby się jak daleko/blisko jest od zwycięstwa.

Naprawdę czasem się zastanawiam jak to jest możliwe, że firma która zrobiła Stranded i ShadoWalker wypuszcza takie słabe tytuły. Gdzie zapowiadany Stranded 2? Ech, Glu Mobile już dawno wypadło z pierwszej dziesiątki moich ulubionych producentów..

Brak komentarzy: