20 kwietnia 2009

Racing Fever GT 3D

Gra pochodzi z roku 2005 i nieco odstaje od pozostałych gier Digital Chocolate. Jest w pełni trójwymiarowa, co nie dziwi, bo firma w miarę swobodnie się w trzech wymiarach obraca i jest także odrobinę "pozytywnie durna", jak większość gier producenta. To, co dziwi, to fakt że mimo tej odrobinki durnoty, to jednak mimo wszystko gra pozostaje dość standardowymi, wcale nie najgorszymi wyścigami na komórki.

Sterowanie w grze jest proste do bólu - nie można tu zrobić absolutnie nic, jak tylko skręcać w lewo/prawo (klawisze 6 i 8). Samochód sam przyspiesza, hamulców nie ma. Gra składa się z serii misji toczonych na trzech głównych trasach. Celem jest zdobycie reputacji największego twardziela wśród posiadaczy samochodu. Owe misje to jednak wcale nie są wyścigi, ale bardziej questy na szybkość, sprawność i zręczność.



Jedziemy więc przed siebie i w zależności od aktualnego zadania możemy skakać po rampach ustawionych gdzieś po drodze, albo uderzamy (nie da się zniszczyć, można tylko uderzyć) wozy Bogu ducha winnych kierowców swobodnie jadących na piknik. Innym znowu questem jest zaliczanie ustawionych gdzieś po drodze wzniesień tak, by jedna strona naszego pojazdu się podniosła i by zaliczyć jak najdłuższy fragment na dwóch kołach. Niejednokrotnie by zaliczyć misję trzeba wykonać kombinację dwóch lub więcej wyżej wymienionych czynności. Każda poprawnie wykonana akrobacja odejmuje od wymaganej sumy punktów pewną ich ilość, należy dotrzeć do zera. Wtedy odblokowuje się kolejna misja.

Gra jest bardzo średnia, nie powiem, że nudna, ale wcale specjalnie nie wciąga. W zasadzie wszystkie misje są takie same, różnią się jedynie ilością koniecznych do zdobycia punktów. Grafika to zwykłe trójwymiarowe obiekty, mamy do dyspozycji zaledwie jeden wóz... Każdy z trzech typów trasy ma swoją melodię, która i tak nudzi się w błyskawicznym tempie. Ot, taki szybki racerek dla fanów Digital Chocolate, bo fani ogólnie pojętych wyścigów mają do wyboru około mnóstwa znacznie lepszych gier samochodowych pisanych w J2ME.

Brak komentarzy: