23 maja 2008

Age of Empires II Deluxe

Nigdy nie przepadałem za strategiami czasu rzeczywistego. Dlaczego? Proste - lubię chaos, ale mimo wszystko... Nie aż taki. Konkretnie mam na myśli jeden fakt: większość (jak nie wszystkie) RTS'ów sprowadza się do zbierania surowców. W przypadku ataku na naszą wioskę, wojsko zajmuje sie wrogiem. Ale wiadomo jak to jest, w wojennym chaosie: niektóre jednostki wroga przedostają się ku zabudowaniom i pracownikom (wieśniakom), zbierającym akurat drewno, kamienie czy inne minerały. I owi pracownicy uciekają. Niestety, nie potrafią potem sami wrócić do swych zajęć. Oczywiście są wyjątki, jak cudowny Prehistoric Tribes. Jednakże nie ma sensu porównywać nowej gry z takim wiekowym tytułem jak Age of Empires...


Po każdym ataku musimy we wsi przywrócić ład i porządek. To ponad moje siły. W innych nieco nowszych pozycjach (jeśli mnie pamięć nie zawodzi, to nawet w Age of Empires III) mamy dobrą opcję: pauzę. W tym momencie można wydać rozkazy każdemu z osobna, po czym przywrócić grę. Jest to także czasochłonne, lecz już jakby przyjemniejsze.

Niestety, choć teraz grałem w Age of Empires II z dopiskiem Deluxe, co mogłoby sugerować, iż gra jest nieco poprawiona, opcji pauzy tu nie uświadczysz. Zatem wszystko dzieje się na bieżąco. Rozbudowujemy wieś, zajmujemy się wojskiem... Seria znana jest głównie z faktu zmian epok. Na szczęście w wersji mobile także jest to obecne, przy odpowiednim poziomie rozbudowania i zgromadzonych surowcach spokojnie można przejść do kolejnej, lepszej epoki. I tak od kamienia łupanego ku przyszłości...

Grafika jest naprawdę... Cóż. Grafika w tym tytule odzwierciedla zeszłe lata, gdy mało kto jeszcze wierzył, iż gry napisane w javie mogą mieć niezłego powera. Dźwięki są przyjemne, sterowanie - rewelacyjne. Także obiektywnie gra jest naprawdę dobra. Dla wszystkich, którzy ubóstwiają RTS'y. Ja jednak wolę wrócić do Prehistoric Tribes czy nawet Settlers: Rise of an Empire.

1 komentarz:

hanajung pisze...

thanks for sharing
-------------------------------------
Download Free Ringtones , Free Wallpaper , Free Games , Free Themes
Click Here !!!
http://www.mobilejavara.com