22 kwietnia 2009

Meteos Astro Blocks

Tytuł pochodzi z roku 2006 i jest bardzo lekką, logiczno-zręcznościową produkcja naszej ulubionej firmy, w dodatku jest konwersją gry z Nintendo DS. Fabuła (bo dobra logiczna gra MUSI mieć fabułę!) opowiada o prawdziwym kosmicznym kryzysie - otóż bliżej nieokreślona planeta(?) tudzież jej przedstawiciele, paskudni bossowie zapragnęli zniszczyć naszą galaktykę. Zadaniem gracza jest odsyłać zrzucane przez nich bloki-meteory najszybciej jak się da.



Zwiedzamy kolejne światy i bronimy ich mieszkańców. Każda planeta oferuje trzy poziomy, bardzo różne. Najczęściej spotykanym jest tryb SHOOT, gdzie po prostu zadaniem gracza jest odbić i wystrzelić w kosmos określoną liczbę meteo-bloków. Robimy to w bardzo klasyczny sposób, mianowicie przestawiając bloki tak, by łączyły się w grupy co najmniej trzech. Dopuszczalne jest łączenie tak w pionie, jak w poziomie, po poprawnym ruchu bloki - plus wszystko, co znajduje się na nich, czyli kolejne bloki bądź aktualnie zrzucane przez przeciwnika - wędrują ku górze. Oczywiście gra nie jest tak prosta, nasz przeciwnik nie jest idiotą i sprawia, że natychmiast po wyrzucie bloki opadają, musimy się uwijać jak w ukropie, by nie zablokować sobie ekranu. Prócz SHOOT znajdziemy też identyczny tryb, lecz tu dodany jest czas, w którym należy sobie poradzić, tryb PUZZLE natomiast to już czysta logika. Tutaj należy w kilku ruchach pozbyć się wszystkich meteo-bloków z planszy. Co pewien czas napotkamy bossa, którego pokonać należy jego własnymi blokami, odsyłając je tak, by w niego uderzały. W zasadzie więcej trybów nie ma...

...ale to nie znaczy, że gra jest prosta lub nudna, nic z tych rzeczy. Poziom trudności rośnie powoli, dopiero pod koniec gry chaos panujący na ekranie jest tak ogromny, że tytuł staje się wyzwaniem. Ale prócz trybu STAR QUEST, czyli fabuły, Gameloft uraczył nas jeszcze dwoma pozostałymi. SURVIVAL to - jak sama nazwa wskazuje - tryb, w którym zestrzelamy kolejne bloki najdłużej, jak się da, aż do śmierci, a PUZZLE to całkiem sporo kolejnych plansz, w których należy pozbyć się meteo-bloków w określonej ilości ruchów. Ten tryb szczególnie może się podobać, gdyż skupia się TYLKO na logicznym podejściu, olewając zręcznościowe.

Gra oferuje bardzo przejrzystą grafikę, meteo-bloki to po prostu kolorowe kwadraty. Jest to ten typ gry na telefon, który ma prawo nigdy się nie znudzić, bowiem nic nie stoi na przeszkodzie ponownie grę ukończyć, tytuł nie ma nic wspólnego z nudą, wręcz przeciwnie. Na planszach znajdziemy całkiem sporo bloków specjalnego przeznaczenia, które dodają klimatu i jeszcze bardziej zwiększają grywalność. Dziś, w roku 2009, też przydały by się takie tytuły...

Brak komentarzy: