6 maja 2008

Diamond Twister

Na początek z grubej rury: gdybym wystawiał tutaj oceny gier, "Diamond Twister" zdobyłby maksymalną notę w każdej skali. No, po tym wprowadzeniu już wszystko jest jasne... :)

"Diamond Twister" to młodszy brat "Paris Hilton's Diamond Quest" - tytułu, który spowodował niemałe zamieszanie wśród wszystkich, którzy po niego sięgnęli. Powiedzieć o tej grze "esencja i definicja najlepszej rozrywki" to zdecydowanie za mało.

Gameloft wyszedł naprzeciw oczekiwaniom Graczy tworząc kolejny tytuł zbudowany na tej samej, solidnej podstawie a wyglądający jeszcze lepiej.


Diamenty to diamenty, czy się doda do gry fabułę czy też nie - istotną kwestią jest jedynie ilość kolorów, efektów specjalnych na planszy i poziom trudności. Tu fabuła jest, i owszem, lecz kto by tam zwracał na nią uwagę:) Liczy się tylko jeden fakt: mamy całą masę plansz w podstawowym trybie gry, po których ukończeniu odblokowujemy dodatkowe moduły oraz całą masę achievements. Wiadomo bowiem, że w grze tego typu MUSI być system achievements (czyli im dłużej i lepiej grasz tym ciekawsze nagrody na Ciebie czekają) - i to tak rozbudowany, by gry starczyło na długo.

Tu jest to wszystko. Gdy już uporamy się z trybem podstawowym (co nie jest czasami zbyt proste, Gameloft za wiele czasu na zdobycie wymaganej ilości punktów nie dał) otrzymujemy dostęp do kilku kolejnych trybów gier:
ENDLESS MODE to po prostu nieskończona gra, gramy, gramy... gramy.
MAGIC STONES to odkrywanie kolejnych wspaniałych diamentów, ukrytych gdzieś na planszy. Należy tak grać, by ściągać diamenty z jak największej ilości pól - gdzieś tam jest Ten Jeden Jedyny.
REVEAL LETTERS to system bardzo podobny do Magic Stones, lecz zamiast jednego wyjątkowego diamentu odnaleźć musimy pięć liter układających się w słowo CRAZY.
TIME IS MONEY to tryb gdzie liczy się tylko i wyłącznie czy zdobędziemy wymaganą ilość forsy w danym czasie, czyli klasyka,
FLIP MANIA to system, w którym musimy dokonać jakiejś akcji na każdym z pól tak, by "odkryte" (flip) były wszystkie.
GEM COLLECTOR to zbieranie wymaganej liczby diamentów jednego typu.
PUZZLE to najbardziej logiczna gra spośród wszystkich, bowiem chodzi tu o pozbycie się wszystkich diamentów z planszy,
FORGET ME NOT to taka wersja klasyku memory.

Oczywiście skoro mamy tyle trybów, spodziewaj się, drogi Graczu, całej masy ułatwień (choć czasem trafisz i na przeszkadzajki) jak na przykład wybuchowe diamenty (zbijają cały rząd) lub diament zmieniający kształt (mój ulubiony:) po którego zdjęciu zniszczone zostają wszystkie diamenty w tym kształcie, który przybrał w momencie wciśnięcia guzika fire.

Jest to jedna z tych pozycji, które jak raz się kupi, to nawet po zmianie telefonu kupuje się ponownie:) Zachęcam do gry!

Brak komentarzy: